DLEP_IS Direcţia Locală de Evidenţă a Persoanelor Iaşi

Comunicate de presa

Informații utile despre actul de identitate

 

Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot solicita obţinerea unui nou act de identitate, fără a mai veni în ţară, pe baza unei procuri. Mandatarul va prezenta o procură specială pe care se află aplicată fotografia titularului, autentificată de misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din statul în care se află solicitantul. În cuprinsul procurii este necesar să se regăsească referirea expresă la obiectul mandatului.

 

Certificatele de stare civilă PLASTIFIATE ori modificate sau completate fără drept sunt nule. În conformitate cu prevederile art.10, alin.(9) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă - republicată "Se interzice modificarea sau completarea fără drept ori plastifierea certificatelor de stare civilă. Certificatele de stare civilă plastifiate ori modificate sau completate fără drept sunt nule. Solicitarea eliberării certificatelor de stare civilă DUPLICAT se poate face la primăria care are în păstrare registrele în care au fost înregistrate actele sau la primăria locului de domiciliu sau reşedinţă al solicitantului.

 

Eliberarea actelor de identitate se face la solicitarea cetăţenilor şi nu din oficiu. Eliberarea actelor de identitate se face la solicitarea cetăţenilor şi nu din oficiu de către autorităţile române abilitate. Astfel titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat să solicite eliberarea unui nou act de identitate, după cum urmează:

 a) cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puţin de 15 zile, în situaţia prevăzută la alin. (1) lit. a);

 b) în termen de 15 zile de la în cazul schimbării domiciliului, dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, în cazul deteriorării actului de identitate, în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate, când imaginea facială din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;

 

NU SE EMIT ACTE DE IDENTATE ELECTRONICE (CU CIP). Conform planificării naționale vom putea emite primele cărți de identitate electronice începând cu perioada septembrie-octombrie 2023. Detalii suplimentare vor fi publicate pe site.

 

Taxele se pot achita online pe platforma www.ghiseul.ro, prin sms sau în numerar la casieria de la sediul nostru.

 

Actul de identitate se eliberează doar titularului sau împuternicitului pe baza unei procuri speciale dată în acest sens.

 

Persoana care a găsit sau a intrat în mod fortuit în posesia unui act de identitate, indiferent cine este titularul acestuia, este obligată să îl depună ori să îl trimită, în termen de 24 de ore, la cel mai apropiat serviciu public comunitar de evidenţă a persoanelor sau la cea mai apropiată unitate de poliţie. Actul de identitate declarat pierdut sau furat, care a fost ulterior găsit de titular, trebuie predat în termen de 48 de ore la orice serviciu public comunitar de evidenţă a persoanelor.

Serviciul de Stare Civilă

Adresa: Str. V. Alecsandri, nr.8,
Cod postal RO 700054;

Contact:

Serviciul de Evidenţă a Persoanelor

Adresa: Iasi, IULIUS MALL - et. 2,
Bdul. Tudor Vladimirescu

Contact:

Instrumente de accesibilitate

Mărime text