DLEP_IS Direcţia Locală de Evidenţă a Persoanelor Iaşi

Comunicate de presa

Condiții de acces în sediile DLEP Iași - Serviciul de evidență a persoanelor/Stare civilă


A.
 În conformitate cu prevederile H.G. nr. 171 din 3 februarie 2022 privind prelungirea cu 30 de zile a stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 7 februarie 2022, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 începând cu data de 7 februarie 2022 se prelungeşte cu 30 de zile starea de alertă pe întreg teritoriul ţării.

În ANEXA 3 -  MĂSURI pentru diminuarea impactului tipului de risc, art. 12 sunt precizate condițiile de acces în instituțiile publice, astfel:

(4) Accesul persoanelor, cu excepţia angajaţilor, a participanţilor în cadrul procedurilor judiciare, disciplinare, contravenţionale, administrativ-jurisdicţionale şi a celor administrative din motive de ordine şi siguranţă publică, a persoanelor care necesită servicii medicale şi prestaţii sociale, precum şi a persoanelor care se prezintă la centrele de vaccinare în vederea administrării unei doze de vaccin, în incintele instituţiilor publice centrale şi locale, regiilor autonome şi operatorilor economici cu capital public este permis doar celor care:

1. fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare

2. prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore

3.se află între sfârşitul perioadei de izolare şi până la a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

Prin excepție, este permis accesul persoanelor nevaccinate DOAR în cazul în care nu dețin un act de identitate (ex.minorul care a împlinit 14 ani) sau au actul de identitate invalidat (ex.soțul care își schimbă numele după căsătorie). Accesul se face prin intrarea din spatele centrului comercial(zona căminelor). Pentru persoanele care au în posesie un act de identitate accesul se face prin intrările centrului comercial doar pe baza punctelor 1-4.


B. Nu există posibilitatea legală de a transmite prin poștă actele de identitate.

C. Foarte important: conform art. 4 alin (5) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID 19 actele de identitate care au expirat începând cu data de 01.03.2020 îşi menţin valabilitatea pe teritoriul României pe toată perioada stării de alertă,  precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări. 

Exemplu: dacă actul de identitate a expirat la data de 02.03.2020, acesta își păstrează valabilitatea pe perioada stării de alertă (care expiră la 08.03.2022) și încă 90 de zile de la încetarea stării de alertă (de la 08.03.2022 până la 05.06.2022).

D. Programările online/telefonice sunt valabile numai dacă persoanele programate îndeplinesc condițiile menționate mai sus.


Program de lucru cu publicul la Serviciul de evidență a persoanelor

PRIMIRI CERERI / ELIBERĂRI / CASIERIE

LUNI 08.30 - 16.00

MARȚI 08.30 - 16.00

MIERCURI 08.30 - 16.00

JOI 10:30 - 18.00

VINERI 08.30 - 14.00

 

Pauze de dezinfectie:    

Lu, Ma, Mi: 12:00-12:30 si 16:00-16:30,

Jo: 13:30-14:00 si 18:00-18:30, 

Vi: 11:00-11:30 si 14:00-14:30

 

La serviciul de stare civilă accesul în sediu, inclusiv la înregistrarea și oficierea căsătoriilor,  este permis doar pentru:

1. persoanele care fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare (dovedită cu certificat verde).


2. persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RTPCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore.

3. persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 cu obligația  de a prezenta dovada eliberată de autorităţile abilitate.


Se păstrează măsurile de triaj epidemiologic și distanțare socială existente pentru accesul în instituțiile publice, și anume:

- este obligatorie dezinfectarea mâinilor la intrarea în sediu;

- nu se va permite accesul în sedii persoanelor a căror temperatură corporală, măsurată la intrarea în incintă, depăşeşte 37,3 C ;

- este obligatorie purtarea măştii de protecţie astfel încât să acopere nasul şi gura;


Prin excepție, vom asigura accesul persoanelor care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2 doar pentru înregistrarea deceselor sau a certificatelor de naștere pentru nou-născuţi.

 

 

 

Serviciul de Stare Civilă

Adresa: Str. V. Alecsandri, nr.8,
Cod postal RO 700054;

Contact:

Serviciul de Evidenţă a Persoanelor

Adresa: Iasi, IULIUS MALL - et. 2,
Bdul. Tudor Vladimirescu

Contact:

Instrumente de accesibilitate

Mărime text